#MEPCatalunya recrea en la seva segona edició les sessions parlamentàries europees

  • Les relacions diplomàtiques i comercials amb els EUA, l’experiència del Brexit, o els paradisos fiscals van ser alguns dels temes debatuts per els joves parlamentaris participants en la 2a edició de la sessió catalana del Model de Parlament Europeu.
  • Impulsat per St. Peter’s School, el #MEPCAT aplega alumnes d’escoles de tota Catalunya.
  • El debat públic de la fase catalana es va celebrar el 27 de novembre en la Universitat Abat Oliba CEU
  • Estudiants de Pre-U 1 (1er de batxillerat) es van reunir per debatre alguns dels temes de l’agenda europea recreant les sessions que es porten a terme al Parlament Europeu

Barcelona, 27 de novembre de 2017.- El Model de Parlament Europeu, format de debat en què estudiants de 16 i 17 anys debaten segons les fórmules emprades al Parlament Europeu, va celebrar a finals de  novembre la segona edició de la fase catalana, prèvia a l’estatal. L’impulsor de la creació d’aquesta fase catalana del certament és St. Peter’s School Barcelona, en col·laboració amb la Universitat Abat Oliba CEU.

El Model de Parlament Europeu tracta d’apropar els valors que defineixen el projecte de la Unió Europea, així com el coneixement de les seves institucions. Amb aquest objectiu, es replica el procediment de discussió dels temes genuïnament comunitari, definit per la co-decisió entre Parlament i Comisió.

Els estudiants es van agrupar inicialment en quatre comissions, corresponents a un dels següents temes: “Les llibertats religioses i la legislació europea”; “Política de defensa comuna de la UE i relacions diplomàtiques i comercials amb EUA”; “la integració europea i l’experiència del Brexit” i “Els paradisos fiscals i l’evasió d’impostos dintre de la UE”. El treball de les comissions es va realitzar durant els dies 25 i 26 de novembre.

El 27 de novembre  les comissions van les seves conclusions públicament davant de la resta d’alumnes participants, organitzats en delegacions territorials.

Durant aquests debats, els estudiants van desenvolupar i demostrar el seu grau de comprensió del funcionament de les institucions de la UE, dels temes proposats per debatre i les seves habilitats per exposar i defensar els seus punts de vista.

Els 16 alumnes més destacats seran seleccionats per participar en la Sessió Estatal del Model de Parlament Europeu, que celebrarà la seva XVIII edició el proper mes de febrer.