At a glance

 

Fundat en 1964, St. Peter’s School és una escola privada de caràcter internacional, ubicada a Barcelona, per a alumnes de primer cicle d'educació infantil (escola bressol, 12 mesos) fins a Batxillerat (l’anomenem Pre-U).

El currículum de l’escola és independent, amb una perspectiva internacional. S'utilitzen diverses metodologies (educació per projectes, inquiry-based learning) i tenen l'objectiu de fomentar una mentalitat oberta i internacional en els alumnes. La reglamentació acadèmica dels estudis són els prescrits pel Ministeri d’Educació i la Generalitat de Catalunya, encara que l’ensenyament s’imparteix en anglès. Al llarg de Pre-U, els alumnes es presenten a exàmens internacionals de Cambridge A-Level, així com a la selectivitat.

Comptem amb un Projecte Lingüístic propi, autoritzat per la Generalitat de Catalunya, que inclou l’estudi de cinc llengües: anglès, castellà, català, francès i alemany.

L’anglès és la llengua vehicular de l’escola.

L’escola consta de quatre etapes:

- First Steps, la nostra escola internacional
- Lower
- Upper
- Pre-U

Rang d’edats:
des dels 12 mesos fins als 18 anys

- 630 alumnes d’unes 30 nacionalitats
- 110 professors, representant unes 10 nacionalitats
- Percentatge del 70% d’alumnes espanyols i 30% d’altra nacionalitat

After school activities

Comptem amb un ampli ventall d’activitats extraescolars: natació, futbol, voleibol, judo, música, art, xinès, dansa i cuina entre d'altres. Tenen lloc de dilluns a dijous, generalment de 17 a 18h.

Més enllà de l'aula

Aprendre fora de l’aula no substitueix, de cap manera, allò que s’aprèn a classe, però ho complementa de forma extraordinària. Posar l’alumne en contacte directe amb la natura i amb qualsevol objecte de coneixement no només és estimulant, sinó que afavoreix la construcció de l’aprenentatge amb autonomia i solidesa.

A St. Peter’s tots els alumnes realitzen un gran nombre d’activitats fora de l’aula, amb visites a museus, audicions musicals, assistència a conferències, excursions i viatges, totes elles programades amb finalitat educativa i de variada naturalesa (científica, cultural, artística o esportiva).

Totes aquestes sortides formen part de l’aprenentatge global de l’alumne i estan pensades perquè els alumnes aprenguin en diferents entorns i situacions, així com per treballar determinades qualitats com són la confiança, la independència, la autonomia o l’autocontrol.